Re: Měření tlakového pulzu (OT Betonová nádoba)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Květen 23 13:41:28 CEST 2020

Mám dojem, že to nebude až tak prosté. Jde o to, čím to iniciujete. Na
té wikipedii se dá dohledat, že běžné výbušniny mají detonační tlak
větší než 2.5 Gpa, můžou to být klidně i desítky GPa. To samozřejmě
značně přesahuje pevnost běžných materiálů jako je ocel. A nestlačitelná
kapalina kolem toho tlakovou vlnu asi moc nezatlumí. Čerti vědí jak se
to vlastně měří.
Tlaková nádoba může fungovat - pokud je nálož malá nebude mít dostatek
energie pro roztržení nádoby. Ale stejně bych si tipnul, že část energie
se spotřebuje na deformaci nádoby, jde o to jestli bude pružná nebo
plastická. To chce zkusit.
Beton asi funguje, používá se to na výrobu tvarovaných nádrží, ale
stejně v tom bude nějaká finta. Třeba mají spočítané, že energie nálože
příliš nepřevyšuje potřebnou energii na plastickou deformaci tvarovaného
materiálu, takže do betonu se toho už moc nedostane.

Mrazík