OT Betonová nádoba

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 21 20:22:57 CEST 2020

Dobrý den všem,

na táborech kromě jiného, děláme každoročně i filmový efekt „ohnivý hříbek“ důležitým komponentem je láhev od okurek zakopaná v zemi, aby hrdlo bylo cca 10 cm pod úrovní terénu. Je to pracné, na jedno použití a ty díry se pak nedaří dokonale zahrabat a tak je terén v těchto místech louky u tábořiště poněkud hrbolatý, navíc obsahuje čím dál víc střepů.

Vlastní proces probíhá tak, že v láhvi naplněné směsí použitého oleje na smažení a ředidla, u dna exploduje dělobuch s mírně kladnou kyslíkovou bilancí, ven vyšplouchne hořící aerosol a uděá ohnivý hříbek velikosti 5-10 m. Jako když v akčním filmu bouchne auto:-)

Napadlo mě, že bych jednu láhev zabetonoval do přenosného bloku, který by se před použitím přinesl na místo a pak zas uklidil.

Představuji si to tak, že se okolo láhve udělá klícka z roxoru, vloží do pro tento účel udělané bedýnky, na láhev se nasadí zděř od komínové trubky, zalije se to betonem a za dva dny se vyloupne betonová věc, která má nahoře díru jako do komína a po stranách dvě ucha na provlečení tyčí pro přenášení.

Otázky:
1. Jak silnou stěnu?
2. Jak přesně vyřešit armování. Když koupím roxor 6 mm, půjde omotat okolo láhve?
3. Jakou udělat povrchovou úpravu na nosná ucha, aby mi po nich do betonu časem nezalezla rez a neroztrhala ho? (předpokládá se skladování venku pod stromem)
4. Prodají mi vůbec ve stavebninách 1 ks roxoru a půjde na místě svépomocně srolovat s cílem, abychom s tím směli do autobusu?

Díky,
PH