Re: OT: soláry na střechách v Chrudimi?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Květen 19 19:29:54 CEST 2020

Mam termiku asi 4 roky. A k tomu denne udaje v tabilkach a grafoch o
ziskanom teple (teplomer hore na vystupe kolektorov, teplomer na spiatocke
a prietokomer na solarnom okruhu), takze data o energii su realne,
namerane, nie napoly odhadnute.
Data zbieram pre seba, aby som si ratal, ci a ako sa to (ne)oplati... nemam
zaujem klamat sam seba.

Ak niekoho zaujimaju detaily, pytajte sa.
Plocha je trochu predimenzovana, ohrievam vodu v bojleri, a so zvyskom
pripadne kurim.
Sklon je 53 stupnov (subezne so strechou - su zabudovane v streche). Presny
azimut si nepamatam, mozem odmerat. Je to kusok od juhu na zapad
(juho-juho-zapad).

Mam vycislene energie na ohrev vody v bojleri na mesacnej urovni
(prietokomer na vstupe bojlera). Vstupna teplora je takmer konstanta okolo
11 stupnov.

Dodo

Dňa ut 19. 5. 2020, 17:01 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):