Chlazeni routeru apod.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Květen 19 18:23:44 CEST 2020

Nechci se zbytečně přít. Ale přece jen ještě jedna poznámka.
Chladicí výkon je dán nejen teplotou chladicího média, ale i jeho průtokem.

Takže mám-li tepelný zdroj (zde třeba ten disk) a nechám ho ve stojícím
vzduchu o teplotě 20C, tak při nějakém příkonu disku budu mít za chvíli
třeba těch 45C.
Ale když stejný disk se stejným příkonem budu aktivně ofukovat vzduchem
i teplejším (třeba 30C), tak se klidně můžu dostat ta maximální teplotu
třeba jen 35C.

Proto píšu, že záleží na teplotě toho disku a tu je třeba měřit. Teplota
okolního vzduchu je jistě podstatná, ale stejně nebo ještě více podstatné
budou parametry proudění kolem toho disku.

PL