Re: OT: soláry na střechách v Chrudimi?

Karel M a8dtljb na gmail.com
Úterý Květen 19 12:14:08 CEST 2020

Spočítané velmi hrubě, protože vstupní podmínky se mění. Denní spotřeba
bojleru vyjde momentálně asi 30Kč +- 10Kč, od toho se odvíjí zbytek.
Při srovnání 2019 vs. 2018 platím měsíčně celkem o 300Kč více při stejné
spotřebě, prostě se zdražuje. Bude se dostavovat JE Dukovany, to se taky
promítne do cen, možná bude nutné si snižovat hodnotu hlavního jističe.
Mzdy se další roky zvedat nebudou, dále celkově je velmi málo srážek, tedy
i více slunečního svitu, to je taky impulz do budoucna. Paušál na bojler
zachovám, protože v NT jede pračka, myčka, sušička.

Jak už jsem tu psal, aby se to vrátilo, musite si to celé udělat sami,
včetně elektroniky, jinak je to hobby. Panely z výprodeje, nebo starší.
Momentálně třeba mám asi celkem 400W z amorfních panelů za 1000Kč. Tím
napájím čerpadlo ve studni.
Na střídače je na webu dost inspirací, panely zapojím do série na
výsledných 200-300V 4x mosfet a mikroprocesor. Spínání do +, - a 0V s PWM.
Použité mosfety jdou koupit na ebay. MPPT algoritmus jde použít třeba od
Tima Nolana plus arduino, funguje to. Know-how je spíš v detailech, jak to
napájet, měřit V,I a aby něco neshořelo.
Celé to mám odzkoušeno na různých bastldeskách, v zimě z toho udělám
finální DPS, snad do té doby nezapomenu nabyté zkušenosti.
Jinak MPPT střídač jde samozřejmě koupit i použitý, viděl jsem 3kW Fronius
za 7000Kč, možná by šel i znásilnit nějaký frekvenční měnič.
Nejdražší položkou stejně bude kabel :-D
Karel