OT: Soláry obecně bylo Re: OT: soláry na střechách v Chrudimi?

Martin Hanek martin na hanek.net
Úterý Květen 19 10:49:58 CEST 2020

Vyplatí se soláry pro napájení třeba nějakých čerpadel, které běží neustále?
Příklad: v obci máme vodovod, kanalizaci a čističku, kde neustále běží
nějaká čerpadla, míchadla, apod. Mělo by smysl k tomu dát soláry s
akumulátory, které by tyto motory napájely aspoň v době, kdy hodně nebo
méně svítí slunce a snížilo by to náklady na elektřinu od jara do
podznimu? Má to nějakou rozumnou návratnost?

Martin Hanek