RE: optický telefon Android Apka ?

DeeJay deejay na email.cz
Středa Květen 13 13:36:44 CEST 2020

Hezký pokus a vypadalo to hustě

Úplně vidím v jednání MěstaPa jak tápou, oni tápou v naprosto běžných věcech … tohle už muselo být mimo rozsah jejich chápání :-D

Jara

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, May 13, 2020 12:30 PM
To: HW-news
Subject: Re: optický telefon Android Apka ?

Díky za náměty.

Spojení ( jednostranné ) se podařilo cca 5 km bez problému.

Jen je velmi obtížné zaměřit ten vysílač. Tak jsme to udělali obráceně, vysílač jsme namířili na velkou louku za městem a přijímačem našli

místo dopadu. I při použití 100mW modré diody s  je světlo poměrně slabé a stopa dopadu má průměr okolo 2 m, méně se už nedá zaostřit.

Tady by to asi chtělo na TX lepší optiku,  ta originální co byla v ukazovátku bude nějaká bída.

Pak napadlo kolegu, že zkusíme spojení odrazem.

Že nasvítím nějaký světlý bod a od dalekohledem na ten bod bude koukat  - v okuláru s fotodiodou.

Nakonec se to také podařilo, ale je to už  hodně v šumu, musí být velký zisk toho nf u fotodiody.

Celé je to hodně mikrofonní, je slyšet v modulaci i když někdo vstoupí na balkón kde je vysílač.

Nasvítil jsem teplárenský komín asi 1,5km daleko na bílou část. A moduloval jsem hudbou z MP3

Bohužel večer byl mírný opar a ta "louč" laseru byla vidět jako čára.

A tak v půl 11 večer někdo klepe na dveře a  ona to Městská policie Klatovy.

Že prý lidé volají a mají strach, co se děje. A jestli na to mám povolení atd.

Našli mě podle toho paprsku :-(

Tak jsem jim slušně vysvětlil, o co jde a že nic neporušuji , na nikoho nesvítím a jsem v koridoru do 100m nad povrchem a světlo končí na komíně.

A že i když sice vlastním radioamatérskou koncesi,  na tyhle pokusy snad žádné povolení nepotřebuji. A chtěl jsem, aby mi řekli, co porušuji za zákony.

Chvilku po sobě koukali, a chtěli , abych to vypnul, že to ruší občany. Pak chtěli občanku a telefon a odešli. A že podám vysvětlení na nějakém správním řízení.

Nechal jsem to pak ještě asi hodinu běžet...už se dál nic nedělo.

Když se holt někteří  ovčané děsí i družic na obloze tak  tohle někomu asi přivodilo úzkosti, že se musel svěřit MP.

Nicméně  mě to i synovi a kolegovi z města vzalo  veškeré další chutě do dalších pokusů.

Infra LD sice také mám, ale tam je nepředstavitelné jakékoliv směrování, nebo hledání dopadu... :-(

https://drive.google.com/open?id=1va2iCcUWH1jH25IAxxmNOC_MynJLUOU2

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com