Re: optický telefon Android Apka ?

Pondělí Květen 11 10:36:26 CEST 2020

Jak je to s tou modulací laserové diody? Ta má nějaký minimální proud,
pod kterým snad přestane laserovat a svítí jen jako ledka. Takže ta
modulace se musí odehrávat nad tímto proudem? V době, když jsem dělal
diplomku na měření ledek, se mluvilo o prvních polovodičových laserech,
které dělali u nás ve VUSTu. Tam ten minimální proud byl tak velký, že
ten laser musel pracovat v impulzním režimu a jak se teplotními šoky
šířily dislokace, byla životnost omezená na 200 hodin. Pak byl nějaký
průšvih s tím, že od Japonců, kteří už to zvládali v kontinuálním režimu
a začali s tím dělat CD přehrávače, ty přehrávače i přes embargo
dovezli, rozebrali a lasery použili nějak pro vojáky :-)
Anděl