RE: Životnost filament LED

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 10 23:21:26 CEST 2020

Tipuju že šváb je jako obvykle lin. proudový stablík, ale na výstupu má neobvykle kondík.

PH

Od: Jan Kuba
V pátek byly doslova žně, v Tescu v tom koši na žárovky bylo celé plato úplně nových PHILIPS filament  žárovek.

Doma jsem ale zjistil, že všechny mají podobnou závadu. Svítí cca  5 minut až  hodinu dvě, pak zhasnou tak na 3-5 minut a stále dokola. Každá s jiným intervalem.
Doba  svícení je různá, doba nesvícení skoro podobná 3-5 minut. Dělá to všech 12 ks.

Tak jsem to rozloupnul, ten fígl s nahřátím patice nefunguje, asi mají jiné lepidlo. Musel jsem opatrně odpáčit konec tenkého plechu závitu v místě , kde je pertlování a
poměrně křehké lepidlo pomalu "rozbíjet"

Uvnitř je elektronika - můstek, elyt , 4 smd rezistory , pojistka a mě neznámý šváb  - viz příloha.
Závada je u zatím 3 otevřených žárovek stejná - nepřiletované křidélko a prostřední vývod toho pouzdra - je to trochu patrné i z obrázku v příloze.
Po přiletování svítí žárovka stále :-)
Mě však zajímá co je to za IO - označení  82GA  OARCAB   jsem nikde nedohledal.
Žárovka je totiž zvláštní v tom, že ač je filamentová, je celá bílá - má baňku  bílou, takže filamenty nejsou vidět.
Jsou vidět jen malou mezerou mezi paticí a sklem, kde "luminofor" chybí.
A další zvláštnost je, že když se rozsvěcuje , je to krásně plynulé od nuly do plného svitu to trvá tak dvě sekundy.
A to samé při zhasínání - tedy i když už žárovka nemá napájení, ještě "dosvicuje" i když o trochu rychleji, než při zapnutí.
Působí to velmi elegantně a příjemně.