Re: ještě KICAD

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Květen 4 10:11:04 CEST 2020

Zdravím,

já jsem přechod učinil pár roků zpět. Hlavním důvodem pro mě byl
akvizice Cadsoftu do rukou Autodesku. Najednou jsem musel mít aktivní
účet na Autodesku abych měl nárok na nekomerční eagle  což byla
poslední  kapka.

Tahle bych asi shrnul moje zkušenosti:

- Eagle má úplně jinou logiku ovládání, v něm jsem zadával rukou zkratky
příkazů a myší prováděl například routování, KiCad to má přes klávesové
zkratky a je to prostě po přechodu nezvyk.  Navíc eagle má routování
udělané lépe, posuny a úpravy naroutovaných spojů jsou v eagle
snadnější. Jiná logika ovládání bude to, co vám bude ze začátku nejvíce
vadit.

+ Kicadu nemám  žádné omezení na velikost desky  a v poslední době jsem
toho využil

+ Knihovny,  jsou snadněji k nalezení na netu, uživatelská základna
KiCadu je bohatější,  v Eagle byly knihovny občas dost pofiderní. Jiná
logika knihoven (oddělené knihovny symbolů a pouzder) umožňuje věci,
které v  Eagle šli blbě - například zvětšení velikosti padů.  Tam jsem
musel buď najít jinou knihovnu a nebo přemalovat originál knihovnu.  V
eagle knihovnách byly občas pady hodně malé a nevhodné pro ruční pájení.
V KiCadu jen změním pouzdro.  Tohle mi vyhovuje více. Tvorba vlastních
knihoven je snadná a výrazně se neliší od Egle (s respektováním jiné logiky)

- správa aktivních knihoven. Než jsem pochopil jak přesně  jsou knihovny
organizovány a že součástí Kicadu je hodně knihoven, ale jen některé
jsou aktivní pro použití. Dialogy pro výběr aktivních knihoven jsou
(byly) dost zavádějící. To se v posledních verzích zlepšilo (a nebo jsem
si taky zvykl)

+ nestalo se mi u KiCadu, že bych neotevřel svůj starší soubor a nebo
podklad nalezený na Inetu. U Eagle tohle bylo běžné a to dokonce i u
vlastních projektů. Od okamžiku kdy se objevila free verze Eagle, tak
jsem ji používal, přesto jsem některé projekty z této doby nebyl schopen
už v pozdější otevřít.

Každopádně jsem rád, že jsem se ke změně dokopal, ale prvních pár
plošňáků byl otevřený boj a nadával jsem u toho jak špaček.

Petr