Re: [OT] Sum mikrofonu [Bylo: Sluchátka s mikrofonem]

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Květen 2 18:40:35 CEST 2020

Já si nemyslím, že je to o ceně. Uvnitř bývá většinou nějaký elektretový
mikrofon, který buď funguje, nebo ne.
Když funguje - mluví to dobře nešumí. Když nefunguje tak vše ostatní.
Vstup do NTB do zvukovky lze ověřit tak, že tam připojím na 3,5JACKu nějaký
elektret jiný, případně nf generátor.
A obráceně - mikrofon v soupravě jde ověřit pomocí nf zesilovače,
osciloskopu atd. Není to žádná věda.
Jinak je třeba kontrolovat napájení toho elektretu. Musí tam být cca 0,8 -
1,6V ( dle vlastních zkušeností ) Jinak to nefunguje.

Já jsem se setkal většinou se zahuhlaným zvukem - kapsle mikrofonu byla
zalisovaná tak, že otvor nelícoval s otvorem mikrofonu, nebo otvor byl
velmi malý.
Stačil 2mm vrtáček a bylo opraveno. Nebo mikrofon mluvil velmi slabě -
někde jsem v nastavení zvukovky našel zašktrtávátko "bost" , které přidalo
cca 20dB na zisku .

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

so 2. 5. 2020 v 11:10 odesílatel Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com>