chlazeni co2 laser trubice 60W / uzavreny system, cerpadlo ?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Květen 1 15:51:55 CEST 2020

Přesněji řečeno mám taková chlazení 2:

1. 30W laser na hraní pro děti v DDM, chlazen uvedeným způsobem. Dal jsem tam z důvodu snadné manipulace poměrně dlouhou hadičku, přičemž na většině cesty tam-zpět jsou spolu svázány takovým tím plastovým hadem. Před tím svázáním stačily 2 chladiče i s rezervou, po tom jsou 3 jentaktak. Ztrátový výkon 230 W.

2. 100W doma, na hraní pro mě. Stejný typ čerpadla, jen větší velikost. Chladič je z kompresorové jednotky od prodejního mrazáku. Ztrátový výkon 900 W.

Další společná věc je akvarijní teploměr v krabičce s čerpadlem a vizuální detekce toku, kdy je vidět padající voda, co jde zpět (všechny vývody jen víčkem).

Myslím, že na těch 60W by stačilo tak 5-6 chladičů CPU. Tedy těch co mám, větších méně.

Na elektrickou detekci průtoku bych použil rozšíření v místě toku směrem nahoru a v něm hozený kulový magnet. Vedle jazýčkový kontakt.

PH

Od: Pavel Hudecek
Taky jsem uvažoval o tom PC setu, ale nakonec jsem vzal to jezírkové čerpadlo a zavřel do krabice na potraviny s těsněním. Chladič několik starých CPU chladičů s Cu jádrem, za které jsou připájené k Cu trubce.

Od: ajtservis
mam tady na hrani malej co2 laser/40W, kterej bych i obcas pouzil, ale
bohuzel ho diky mistu musim pokazde "vybalit".
nejvetsi opruz je zprovozneni chlazeni.
aktualne je k tomu jezirkove cerpadlo a tedy otevreny okruh, urceny k
rozliti a porad se delaji v trubici po case bublinky.
chtel bych to predelat na uzavreny system, pro lepsi maniluplaci a snad
se uz nebude zavzdusnovat.
hledal jsem vhodne cerpadlo, ale na dotaz guglu "cerpadlo pro co2
laser", nic rozumneho nevypadlo. vetsinou cele chlazeni(ted neni na
poradu dne) nebo zase ty cajky do rybnicku.
kam na takove cerpadlo, pro trvaly provoz, tiche, spolehlive s detekci
prutoku atd ?
napadla me moznost, pouzit samostatny vodni set pro PC a trubici zaradit
do obehu.
je to vsechno pohromade a uplne netrvam na tom, ze to musi byt zadarmo :-)
takze ty 2000,- za rozumne provedeni a komfort pri stehovani a
teoretickou bezudrzbovost bych i dal.