Re: Předplacená bankovní karta?

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Březen 31 11:14:42 CEST 2020

Tohle platí pro případ, že je transakce provedena v režimu on-line. Ale
existují i offline režimy. Jeden z těch pro nás běžnějších je třeba
bezkontaktní platba. Mnohem zábavnější jsou hotely a autopůjčovny, které
si stáhnou kartu a pokud se po vašem odchodu ukáže, že jste vychlastali
minibar, tak vám dodatečně naúčtují offline doplatek. Další zábavné jsou
třeba dálniční poplatky. Člověk protáhne kartu a závora se otevře. Ta
transakce se také posílá offline v nějaký sběrný interval a neprovádí se
ověření. Podobně městská ve městech, kde lze pro platbu použít platební
kartu a provádí se optimalizace platby - taky přijde při prvním nástupu
ověřovací požadavek, ale na konci dne přijde souhrnná platba na všechny
jízdy. atd. atp.