FM synteza

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Březen 29 22:55:09 CEST 2020

Ještě se vrátím k tématu. Trochu jsem na to koukal a chtěl bych
vyzkoušet vytvořit něco jako USB zvukovou kartu s YMF262 (dnes
prakticky není možnost jak z počítače dostat zvuk z FM syntézy, aby
nebyl nějakým způsobem emulován). Nebyla by to klasická zvuková karta.
Jenom by se po USB posílala surová data do YM262. Zatím me v
teoretické rovině napadají tyto otázky na které neznám odpověď:

1) Jaký použít MCU. YMF262 pracuje s hodinovým signálem na 14.32Mhz
(odvozeno od ISA sběrnice). 14Mhz by prý použít šlo, ale výsledné tóny
už by zněly trochu falešně. YMF262 komunikuje po 8bitové sběrnici
(D0-D7). Viděl jsem nějaké komerční konstrukce s SMT32F103, ale ty
fungovaly trochu jinak (z SD karty se přečetl soubor, ten se v STM32
zpracoval a poslal data do YMF). Kdybych tedy použil SMT32F103 (trochu
ho znám) dal by se přinutit k tomu, aby komunikoval s YMF262 na
14.32Mhz?
2) Komunikace PC-USB-MCU. Co se týče STM32F103 a USB tak tam mám pole
neorané. Jenom jsem zkoušel virtuální sériový port takže další jeho
"USB" možnosti neznám. Vzhledem k tomu, že tam těch dat asi bude
potřeba posílat dost (ale nikde se vlastně nemohu dočíst kolik...
nejspíš bez nějakých minimálních čekacích stavů mezi nastavením
registrů YMF a zápisem do nich co YMF a jeho hodiny dovolí) tak je
otázka zda by SMT32F103 stíhal zpracovávat data z USB a ještě je
posílat na YMF (nic dalšího by neobsluhoval).
3) S použitím USB vlastně vzniká otázka jakým způsobem (programově)
data do USB posílat. Chtělo by to něco jednoduchého s jednoduchým
protokolem a podporou jak ve Windows tak v Linuxu. Ale nevím jaké USB
módy třeba STM32F103 umí. Nejspíš by na to byly vhodnější procesory.
Tento jsem uvedl jenom proto, že ho trochu znám (mimo USB).

Nemám ambice pak psát svůj vlastní software pro tvorbu hudby nebo její
přehrávání, ale asi vy šel pak využít Adlib Tracker 2 (zdrojové kódy
jsou k dispozici a autoři na něm pořád pracují) a pokud by ta
komunikace po USB byla jednoduchá tak by nejspíš nebyl problém ji
začlenit do programu.

Zatím to jsou takové teoretické úvahy...

Děkuji
MG