uloha z elektrotechniky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 26 10:38:33 CET 2020

[preposielam]

Ahoj,

resp. to vyzaduje inu sadu vlastnosti u cloveka nez su tie potrebne na
samotne pochopenie predmetu, a sklbit to je pomerne tazke a stava sa to
pomerne zriedkavo. A tak ako u ziakov gaussovka nepusti, rovnako je to aj
u ucitelov - tiez su to ludia.

A preco sa nespytate pedagogov ci specialnych pedagogov ako sa ma
ucit, aby sa clovek aj nieco naucil a rozumel tomu?

Ja som napr. pri doktorandskom studiu vyuzil snad vsetko co som na FEI
vystudoval a to aj take veci, ktore boli pocas studia zdanlivo na nic.
Ano az prax ma naucila tie predmety spajat dokopy, hladat suvislosti a
povedat si co ako vo finale funguje. To bolo dalsich necelych 7 rokov
mojej kariery. Ale naucil som sa aj to, ze ked som chcel ist uz do
hlbky, tak FEI nebola ta spravna volba, trebalo ist na MatFyz, tak ako
si poznamenal sam. A mozno by stalo za uvahu porozmyslat skor o
nejakych formach medziodboroveho studia a to nie len v ramci jednej
fakulty, ale v ramci roznych univerzit.

A ano moja cesta zacala 4vrstvym plosakom a vf-technikou, potom to
boli len obycajne plosaky a teraz sa hram na kontaktnom poli s
konstrukciou z Amaterskeho radia... S tou, co som doniesol ukazat na
listovicu a pri tych ostatnych bastlicoch som vyzeral ako uplny
outsider a zaciatocnicka liga... Ale osobne som sa na nej naucil velmi
vela, ale predovsetkym to, ze aj natiahnutie obycajneho vodica medzi
dvoma pad-ploskami na plosaku moze byt velka veda... Ale to by som bez
mojich predchadzajucich vedomosti a studia nikdy nechapal a nerozumel
som tomu. Ano, nakoniec je to to co vsetci, teda nasa generacia, velmi
dobre pozname: Skola hrou. Doplnena o prislusne vedomosti a dril.
Vyznam som pochopil az po rokoch a dnes viem aj to, ze ti ludia, ktori
ma ucili a vzdelavali a vymysleli tento vzdelavaci system, na tych sa
dnes nechytam... Tak snad vedia co robia a treba robit, aj dnes. A ked
chces dieta nieco naucit, tak sa mu musis venovat sam, musi chodit do
kruzkov nieco bastlit a musi mat aj patricne materialnotechnicke
zabezpecenie... A nakoniec aj tak pojde na medicinu alebo pravo. :)

A.