uloha z elektrotechniky

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Březen 26 10:15:25 CET 2020

Kvantovka byl špatný příklad, protože jí zřejmě nerozumí opravdu nikdo,
takže styl "nekecej a počítej" bude používán i nadále. Co jsem tím chtěl
říct je, že místo rozmělňování podivných matematických "pravd" by bylo
lépe ukazovat souvislosti. A máte pravdu, že ta gaussovka nás tam asi
nepustí.
Po plyšáku jsem byl okolnostmi donucen více spolupracovat s mou bývalou
profesorkou ruštiny, kterou jsem opravdu moc nemusel. Ale ukázalo se, že
když neučí, je to docela fajn ženská. Jednou jsem před ní zmínil
pořekadlo "Kdo umí, umí, kdo neumí učí...". Nejdřív se nafoukla, pak se
zamyslela a povídá - asi je na tom dost pravdy. Tak jsme rozebrali
většinu profesorského sboru na gymnáziu a shodli se na tom, že by
málokdo z nich uživil v oboru, který učí. Ono když učíte angličtinu
ještě neznamená, že se uživíte jako překladatel.
To pořekadlo pokračuje "... a kdo neumí učit, ten to celé řídí". A to je
taky pravda. Sám jsem řídil dva roky vzdělávací instituci, která
vyučovala na komerční bázi jazyky a účetnictví a která měla dokonce
akreditaci na ministerstvu školství. O ničem z toho jako elektrotechnik
nemám nejmenší tušení, jak to funguje. Celý ten cirkus spočíval jen v
úloze najít lektory, jejichž šílenství se dá zkrotit alespoň tak, aby
před nimi klienti v hrůze neuprchli. Proto si o školství nedělám žádné
velké iluze a o tom soukromém už vůbec ne.

Mrazík