[OT:] SW pro videokonference -skoly ?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 23 11:31:46 CET 2020

Na druhém stupni školy "s rozšířenou výukou IT" jsme rádi, že někteří
učitelé někdy odpoví na mail, myslím, že se takhle dá komunikovat se třemi,
včetně naší třídní učitelky (a i ta odpoví příští nebo přespříští den),
učitel IT mezi nimi není... Telefon (pokud na toho učitele telefon máme)
nezvedá žádný z nich (je lhostejno, jestli o přestávce, odpoledne či večer -
tedy zcela nezávisle na době, kdy vyučují), na SMS tu a tam někteří odpoví.

Požadavek na to, aby učitel obtelefonoval žáky je poměrně úsměvný - ne že by
na to neměli čas, ve většině případů na to nemají tarif nebo kredit. O
služebních mobilech s neomezeným tarifem si sice můžeme povídat, ale to je
tak všechno.

Na offline "výuku" se u nás používají Bakaláři. Výhoda je v tom, že někteří
učitelé zadají práci do domácích úkolů, jiný to vylepí na nástěnku a jiný to
posílá přímo žákům, takže rodiče do toho nevidí a dítě v tom má taky slušnej
hokej. Pokusy o sjednocení ani po čtrnácti dnech nevedou k cíli.

Jak vidno, stačí relativně malé zadrhnutí systému (ano, ještě celkem malé -
nestřílí se tu, nehoří, domy nepadají a infrastruktura funguje) a je vidět,
že většina moderních technologií je jenom pozlacená potěmkinova vesnice.
Ano, zvládat se to dá, ale zcela nezávisle (a dost možná navzdory) na
systému.

Pavel Kutina