Jednoduchý programátor na COM - software

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Březen 20 10:55:04 CET 2020

Postavil jsem si tento jednoduchý programátor
https://electronics4everyone.blogspot.com/2008/03/how-to-build-your-own-pic-programmer.html
pro jednorázovku - potřebuji naprogramovat PIC 16F886 pro ESR měřák (ESR+LCF v3)
http://moemesto.ru/MIRON63
a doma na PIC nic nemám. Před lety tu byla o tomto měřáku diskuze
takže jsem v tu dobu nakoupil součástky, plošný spoj a teprve teď jsem
se k tomu dostal...

Ještě jsem s ním programovat nezkoušel, ale když ho připojím na COM
port (mám v počítači plnohodnotný) a spustím software
"PIC-16Fxxx-Programmer 2.4"
http://webs.uolsinectis.com.ar/nancy/pic/pic_en.html
tak zelená LED svítí a ostatní různě blikají :-) takže to něco dělá.

Dělal jsem to na universálku a DIL patici jsem neosazoval. Chtěl bych
to udělat trochu universálně jako je to např. zde (ještě bych udělal
desku, která je vpravo a obě desky propojit pinovou lištou na sebe):
http://electronics-diy.com/schematics/744/fd-spp-pb1.jpg

A jelikož bych to chtěl mít trochu universální, když už jsem s tím dal
trochu práce vzniká otázka jaký software by pro to byl nejvhodnější.
Je jasný, že od této konstrukce asi nelze čekat zázraky. Programátor
na STM32 a Atmel mám takže tyto obvody mě v tomto případě nazajímají.
Spíš mi asi půjde (mimo PIC) o paměti. Nedávno jsem třeba dělal SBC
Zeta v2 a tam byla potřeba naprogramovat "512 KiB flash, 32 pin DIP -
39SF040, 29F040, 29C040". Ale nevím zda by tato pamět s touto hračkou
šla vůbec programovat (jestli spíš nepostavit něco na Arduinu a tohle
nechat na ty PIC)...

Našel jsem akorát tento software a tam nějaké paměti jsou
http://www.ic-prog.com/index1.htm

Je mi jasný že pojem "pamět" je dost široký. Ale spíš mi jde o ty
běžné co se dnes používají pro konstrukce typu klon ZX80 (2532), MK14
(2764,27512,2864), SBC v2 (27C080,29C040)...

Mohu si koupit programátor, ale vypadá to, že bude doma dost času na
takové hraní...

MG