Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Březen 19 23:52:55 CET 2020

Tak zrovna včera jsem pomáhal synovci - fyzika 8. třída - Ohmův zákon.
Naučil jsem ho trojúhelník U I R a došli jsme k prvnímu příkladu.

V obvodu je zapojen rezistor o odporu 1 kOhm. Jak se změní proud,
jestliže vyměníme zdroj napětí - místo monočlánku použijeme plochou baterii.

Tak řešili jsme to po telefonu, učebnici jsem neměl fyzicky v ruce,
možná tam je někde schovaná tabulka, co je monočlánek, co je plochá
baterie. Jen jsem se ho zeptal, jestli ví, co je plochá baterie. "Jo jo,
to tam má učitel takové velké baterky."

Kdy jste naposledy použili plochou baterii? Učebnice je stará 2 roky.
Poslal mi jenom pár fotek té učebnice, a byla to perla za perlou, prostě
jak za mlada před 30 lety. Jenže od té doby proběhla technická revoluce.

S.