RE: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Březen 18 18:03:16 CET 2020


Ano, správným pohledem dětí v jejich věku by byla odpověď, že bylo zvoleno nevhodné pravítko a je potřeba najít nějaké lepší. To by byl správný pedagogický přístup k této úloze. Možná by se pak na průmyslovce nestávalo, že vezmou voltmetr a měří 0.7V na rozsahu 200V. Mimochodem on ten výrobce jistě dobře ví, proč na pravítku udělal jen centimetrové dílky. Třeba je z umělé hmoty s takovou teplotní dilatací, že dělat milimetry by byl fakt nesmysl.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, March 18, 2020 11:45 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Pro děti je to v tomto věku logické, Zkuste nad tím přemýšlet v jejich věku a netahat do toho fyziku a matiku vzdáleně budoucí ...

https://www.zssalmova.cz/web%20soubory/pro_ucitele/EU_penize_skolam/EU_penize_skolam_2/VY_32_INOVACE_1.31_b.pdf
Až budou starší, mohou si přesnosti/nepřesnosti, chyby měření atd. nastudovat.
A to se obecně týká hodně učiva na ZŠ, je tam spousty věcí, které jsou vysvětleny jinak, než je to ve skutečnosti.



[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>

st 18. 3. 2020 v 11:34 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz<mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz>> napsal:
nojo, snaha o stanovení těch malých dílků, které tam nejsou :-) Samosřejmě je to blbost. Nám zase ve fyzice dali kostičku, měli jsme ji šuplérou 10x změřit a vypočítat průměr. Kdyby ta kostička byla aspoň měkká nebo hrbatá. Jinak je to jen blbnutí hlavy dětem, které pak netuší, proč se taková věc dělá.
Anděl

Dne 18.03.2020 v 11:19 Pavel Poucha napsal(a):
Zdravím,

učil jsem se se synem fyziku pro 6 třídu, měření délek a objemů. Zarazilo mě stanovení nepřesnosti měření.

Příklad: Máme pravítko, na kterém jsou vyznačeny jen centimetrové dílky, bez milimetrů. Měříme kostičku stavebnice, na pravítku vidíme, že délka je 3cm a kousek. Zapíšeme tedy, že délka je 3cm.
Nepřesnost měření podle knihy je 0,5cm, protože kostička byla jen kousek přes 3 cm a jasně vidíme, že není až do půlky dílku....

Což mě přijde jako divné tvrzení, podle mne je nepřesnost měření takovým pravítkem 1cm. Totéž se v knize aplikuje na měření běžným pravítkem s vyznačenými milimetry s tím, že si na určení délky vezmeme lupu :-)

(Fyzika pro 6. ročník základní školy, Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaeDr. Jiří Bohuněk, str. 68)

Co si o tom myslíte? Děkuji.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com<mailto:pavel.poucha na papouch.com>
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba

Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/


_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200318/11efd506/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list