Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 18 16:42:25 CET 2020

Nedramatizujte to. Tyhle školní příklady mívají tu ošklivou vlastnost,
že jsou zcela mimo realitu. Pokud digitálním voltmetrem naměříte např.
1234 mV a kouknete do papírů, zjistíte, že chyba je např. 2% z naměřené
hodnoty (pravda někdy se udává % z rozsahu nebo LSB, ale to zde není
podstatné) pak máte 1234 +/- 25 mV a čerta se staráte o to jestli vám na
posledním místě bliká 4 nebo 5. Prostě v praxi digitální měřák ukazuje
zpravidla víc míst, než je jeho nejistota.

Mrazík