Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 18 15:02:24 CET 2020

Nicméně správně bude obojí, alespoň pokud podle oka budete blíž té rysce
3 cm. Pokud se trefíte (skoro) přesně na rysku 3 cm, pak můžete psát 2.5
+/- 0.5 cm, 3 +/- 0.5 cm i 3.5 +/- 0.5 cm a v rámci té pravděpodobnostní
interpretace to bude všechno správně. I když ty 3 cm budou v tomto
případě nejlepší (největší pravděpodobnost). Jen s tou chybou 0.5 cm nic
neuděláte, ta je daná rozlišením měřidla.
V další aproximaci by ještě bylo potřeba započítat nejistotu toho
měřidla, protože 1 dílek měřidla určitě nebude přesně (v matematickém
smyslu) 1 cm. Ale to už dítě vůbec nemusí zajímat.

Mrazík