RE: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Kutina Pavel Pavel.Kutina na elvia.cz
Středa Březen 18 14:39:36 CET 2020

Jo, když se to podá jako 3.5 +/- 0.5 cm, tak to beru a chápu. Ale ne jako 3 +/- 0.5 cm, tam mi to fakt hlava nebere.

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Wednesday, March 18, 2020 2:21 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Mně to divné nepřipadá. Když mám pravítko s dílky po 1cm a naměřím oko metricky hodnotu někde mezi 3. a 4. dílkem jediné co z toho můžu vyvodit, že naměřená hodnota je 3.5 +/- 0.5 cm. Tím mám interval od 3 do
4 cm, do kterého hodnota musí padnout, přičemž když budu opravdu šťoura, pak se to standardně chápe tak, že skutečná hodnota padne do tohoto intervalu s pravděpodobností větší než 68%. Tím jsem vyřídil i případy, kdy neodhadnu úplně přesně do které rysky jsem se trefil. O té pravděpodobnostní interpretaci poučený ví, dítěti tím netřeba plést hlavu.

Mrazík