Eagle - diry a rozlita plocha

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 18 15:01:26 CET 2020

Takhle to taky dává smysl:-)

Ale zatím po mě milling chtěli jen právě na V-cut při panelizaci. Snad v seeedstudiu.

Pak je taky otázka, jak to má Kicad. Tam je ekvivalent dimmension edge.cuts, ale k milling nic nevidím. Možná margin, u toho nejsem moudrej z českého, ani anglického popisu:-)

Jak bych postupoval u uvedeného konektoru? Dal bych tam díry typu NPTH mechanical. Teď jsem to zkusil a je jen v F.mask a B.mask a pak je ještě vybarvená barvou, která není v žádné vrstvě, ale jde vypnout v položkách, jako „plošky s průchozími otvory“. Kde všude se to pak objeví v gerberu, se mi teď ale zjišťovat nechce.

Zároveň jsem přitom zjistil, že má uprostřed i vrtanou díru, normálně se nastaví vnější rozměry, ale chce to i velikost díry. Nedávno tu šlo řešení oválného prokovu a vypadá to, že kombinace díra+výřez, ke které se došlo, odpovídá i tomu, co udělá Kicad, když od něj takovou díru požaduju.

PH

Od: Robert Baranka
Presne tak, vrstva Dimension je určená na vonkajší tvar.
Ale Milling je jednoducho frézovanie, prekovené, neprekovené s delením nemá nič spoločné. Delia sa dosk, ktoré prešli panelizáciou a delia sa práve podľa vrstvy Dimension, jednoduché pravoúhle dosky na V-cut, zložité sa podľa želania buď ofrézujú na jednotlivé dosky, alebo sa ponechajú mostíky na V-cut alebo lámacie otvory.
Ako by ste "riešili" napríklad západky tohto konektora: https://www.tme.eu/sk/details/scart-17/konektory-euro-hdmi/ninigi/ nič v zlom, len ma to zaujíma, lebo na takéto používam práve vrstvu Milling.
Robo