Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Středa Březen 18 12:39:22 CET 2020

Vy si tam totiž tu další rysku domýšlíte, i když tam není.

Pokud budete s centimetrovými ryskami říkat, že je to 3,5 cm +- 0,5 cm,
pak OK, ale musíte používat i výsledky s půlkami. Ale pokud výsledek
bude celé číslo, tak je to vždy +- 1 cm, protože když vám dám něco
přesně 3,5 dlouhého, tak nemáte šanci určit jestli 3 nebo 4. Protože si
tu hrajeme na centimetry a může to být v mikrometrech.

Standa