Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 18 11:43:18 CET 2020

>Druhe priblizenie je, ze bezne okom neviem rozoznat ci je hrana presne v
>strede dielika, ale podla mojho odhadu urcite rozoznam, ci je v prvej
>stvrtine alebo v poslednej. Cize nepresnost bude niekde okolo 0.75cm.
>
>V tretom priblizeni by sme hovorili o chybach pravitka (napr. vyrobna
>nepresnost, teplotna roztaznost, opotrebenie a tym zneistenie rysiek),
>paralaxe, apod.

V stvrtom priblizeni sa vratim k druhemu priblizeniu a nakreslim gaussovku
ktora urcuje, s akou pravdepodobnostou najdem to rozhranie na roznych
bodoch pri nejakej konstelacii z tretieho priblizenia. Na to potom nasadim
statistiku.

Na toto by malo sluzit to trapne meranie kocky sublerou. Bohuzial, prave
tam sa vynechaju kroky 2 a 3, preto ten experiment pre studentov nedava
zmysel.

wek