OT: UPS do racku , malo hluboka s dlouhou vydrzi

Josef Zeman jozem na volny.cz
Úterý Březen 17 13:57:16 CET 2020

Tak jsem se k tomu dostal až dnes. výsledek je docela špatný. Na trochu
větších místech jsou použity APC Smart UPS nebo právě ty Eatony. Ty
jsou pro montáž do racku a dají se k nim přidat externí accupacky,
takže doba běhu dokáže být s malou zátěží bez potíží desítky hodin.
Jako profi stroje mají i rozhraní pro hlášení alarmů, vzdálený
dohled a tak. Jenže začínají tak na 1 až 1,5 kVA. Když je tam pár kousků
železa, tak tam leží na polici klasická "stolní" APC s vestavěným
akumulátorem. To jsme tak na těch 500 VA. Zátěž je obvykle podstatně
menší, takže doba běhu tomu odpovídá. Možnosti rozšíření ale nejsou
vůbec žádné. No a to se bavíme o profesionální sféře. Racková UPS s
výškou do 2U se dá pořídit celkem levně. Třeba nějaký Fortron. Ale
jsem zase kolem 1 kVA. Akumulátory má ale taky jen vestavěné. V praxi
je to zřejmě totéž, ale přestavěné do rackové krabice. Cena tím vzroste
obvykle tak na dvojnásobek. Proto všude polehávají ty stolní.

Zeman