Re: OT: trubka rozvod vody, menší průměr

Aha. Koukal jsem na instruktážní video a tam říkají že pokud to není
přesně kolmo, nemusí to těsnit. Teď budu řešit připojení tepelného
čerpadla (místo starého uhelného kotle) ke stávajícím železným trubkám.
Takže si na konce trubek průměr 40 mm nechám navařit konce se závitem a
dál, cca 3 m chci pokračovat plastovýma trubkama. No než shánět lisovací
kleště, zůstanu u klasiky PPR. Svářečku na to mám. Možná aby do systému
přes trubku nedifundoval kyslík, dal bych tam trubky s Al fólií PPR
STABI. Ještě jsem s nima nedělal, snad to oškrabování konců nebude
problém. Jinak tlak tam není, je to systém s otevřenou expanzkou.
Doma (mám tady TČ voda-voda a podlahovku) jsem se přesvědčil, jak
důležité je dosáhnout maximální průtok vody v topení. Měl jsem při 7 KW
rozdíl mezi topnou vodou a zpátečkou 3 st, takže tam teklo asi 2,3
m3/hod. Když mi to přestalo topit (ve studni byla kalná voda s jílem),
do série s výměníkem TČ jsem přidal malý 6 KW elektrokotel. Omezil
průtok tak, že mám rozdíl mezi topnou vodou a zpátečkou asi 7 st. U
elektrokotle je to jedno, ale když mi zase běží TČ, snižuje to topný
faktor. Protože ještě nemám termostaty a topím jen na teplotu vody,
musel jsem teplotu vody cca o 5 st. zvednout a když se venku změní
teplota, musím častěji korigovat teplotu vody.
Anděl