STM a LWIP sekani

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Březen 2 12:13:23 CET 2020

>- Pri odesilani je potreba pouzivat flag COPY, pokud se neresi umisteni
>dat v prislusne casti pameti

Toto je ale zakladna vlastnost lwip (t.j. nic CM7-specificke), ci nie?

>- Tx buffery jsou v privatni HEAP RAM LWIP a pouzivaji se primo jako
>zdroj pro DMA prenos - musi byt v D2 oblasti a musi byt vypnuta cache
>pro zapis. Alespon ve verzi, kterou pouzivam.
>- Rx buffery maji osetrenu invalidaci cache programove, chtelo by to
>vyhodit a osetrit skrz MMU, musi to znatelne zatezovat procesor (pro
>kazdych 32B dat se vola funkce SCB_InvalidateDCache_by_Addr po naplneni
>a jeste pri uvolneni) ale zase neni potreba resit cache, musi byt ale
>take v D2

Je otazne, ci sa potom neoplati mat radsej lwip buffery (pbuf pool) radsej
v "normalnej" cachovanej pamati a separatne DMA buffery tak ako je to pre
ne potrebne, a kopirovat ich.
(Myslim si, ze v tomto bode je uz jasne, ze to co "pohodlne" vypluje CubeMX
je irelevantne, resp. je to len surovina s ktorou aj tak treba pracovat so
znalostou veci.)

>- Bacha ne rezim device v MMU pokud by se vypinala cache pro RX buffery,
>nesnasi nezarovnany pristup, ktery LWIP do paketu pouziva.

Hej, toto je jedna z chutoviek CM7 najma pre tych co su zvyknuti na CM4;
ale na druhej strane snad pre tie DMA buffery netreba Device oblast, snad
staci Normal (a pouzit barieru pred spustenim DMA), ci sa mylim?

Ako vravim, CM7 nepouzivam, a toto je jeden z dovodov. Narazam na dostatok
"zaujimavych" problemov v CM4 a samotnych periferiach.

wek