Embeded VPN

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Neděle Březen 1 16:44:56 CET 2020

Dobry den,

sice to moc neni odpoved na puvodni dotaz, ale ja na hodne mistech
pouzivam MikroTik hAP mini a na nem OpenVPN (na par mistech
L2TP/IPsec). Server mam vzdy na linuxu.
Kdyz potrebuju vic ethernetu, tak pouzivam MikroTik hAP lite. Lite a
mini jsou hardwarove stejne, jen lite verze ma 4 ethernet porty a mini
jen 3.
https://www.abctech.cz/mikrotik-routerboard-rb931-2nd-hap-mini-650mhz-cpu-32mb-ram-3xlan-2-4ghz-802b-g-n-ros-l4-case-psu_d34255.html
https://www.abctech.cz/routerboard-mikrotik-rb941-2nd-access-point-hap-lite_d25050.html

Router stoji cca 450 Kc, ma pravidelne aktualizace na rozdil od
ruznych cinskych krabicek. A je to MikroTik, takze se da nastavit more
veci. Kdysi davno jsem pouzival TP-Link s OpenWrt, ale pri teto cene
uz to nedava smysl.
Podle mne je to nejjednodussi reseni.

Navic po letech se konecne chysta podpora OpenVPN pres UDP. Ale zatim
je to 7.0beta5 a urcite se neda produkcne pouzivat (testoval jsem ji).
https://mikrotik.com/download/changelogs/development-release-tree