SW allmode KV TRX (bylo: Re: Tunning radia = internetove radio za par korun)

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Červen 22 12:32:41 CEST 2020

Vypada to,
ze v AM  modulacii sa snazi budit PA v kvazi linearnom rezime.
Divim sa, ze to nevyriesil modulaciou napajania FETov tak ako sa to
bezne robieva. V kazdom pripade to bude chciet hodne dobre filtre.
5W s dobrou antenou bude pocut po celej republike

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: 18. júna 2020 21:23
To: HW-news
Subject: SW allmode KV TRX (bylo: Re: Tunning radia = internetove radio za par korun)

Ve volné návaznosti na téma jednočipových přijímačů VKV rozhlasu si sem dovolím si  dát zajímavý příspěvek na téma krátkovlnného transceiveru.
Vedla se tu kdysi diskuse o stavbě nějakého komunikačního přijímače a jeho koncepce.
Před pár lety se objevila koncepce velmi zajímavého telegrafního TRXu s názvem QCX.
Odkaz je zde: https://qrp-labs.com/qcx.html   Prodalo se víc než deset tisíc stavebnic  ( moje měla číslo 4446  http://ok1mhk.blogspot.com/2018/06/qcx.html )
Je to velmi povedená konstrukce , poslouchá to velmi dobře a srovnatelně s dospělými transceivery.

   Nedávno se objevil velmi zajímavý "update" tohoto transceivru od Guida PE1NZZ   , celý popis je volně na https://github.com/threeme3/QCX-SSB
Jen v kostce - autor veškerou "rekonstrukci"  a "konstrukci" signálu CW, SSB , AM a FM naprogramoval do Atmegy 328. Ta řídí pomocí rychlé sběrnice
Si5351  a díky PWM řízení výkonu koncového stupně ( třída E )  a zároveň rychlým řízením fáze PLL  generuje přímo SSB signál  ( i další modulace ) .
Podobně přijímací cesta, lze dokonce nastavovat různou šířku pásma.
Celý TRX je pak velmi jednoduchý:
https://github.com/threeme3/QCX-SSB/blob/master/ucx.png
Je až k neuvěření, co všechno dokázal autor do Atmegy naprogramovat, mě jako neprogramátorovi se to zdá neuvěřitelné:
https://github.com/threeme3/QCX-SSB/blob/master/block.png

Mám v plánu to postavit už proto, že je volně k dispozici sw do procesoru.  Měla by to být i moje první průprava s Ki(d)cadem.
V plánu mám samostatnou desku, neboť původní QCX mám postavený a nechci ho "rozhrabat".. Už jsem objednal ten Tayloe směšovač a nějakou další bižuterii, která mi chybí.
Nejprve bych to ale chtěl vyzkoušet jen tak na prkénku a pokud to bude použitelné, finální verzi bych chtěl doplnit pásmovými propustmi.
Možná by to někoho mohlo zajímat, je tu na konferenci pokud vím i několik radioamatérů.

JaKub