Linux - kopie disku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 20 19:18:08 CEST 2020

Zastrčit do toho RPi i druhý USB, zkontrolovat pomoci "fdisk -l " jestli
tam jsou oba vidět a normálně za chodu zkopírovat:
dd if=/dev/sda of=dev/sdb bs=100M
Zde je předpokládán "sda" ten živý a běžící, "sdb" je ta zatím prázdné
USB Flashka.

Pokud byste to chtěl kopírovat na jiné mašině, tak opět stejně, ale pak
budou ta zařízení zřejmě jako "sdb" a "sdc" (podle pořadí, jak je
zastrčíte za chodu do toho počítače).

Než to vytáhnete, tak proveďte příkaz "sync", aby se vypláchly
write-back buffery na disk.

Neznám specifika RPi, ale takto by to mělo fungovat na jakémkoli Linuxu,
takže i na RPi.

PL