Linux - kopie disku

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Sobota Červen 20 18:50:08 CEST 2020

Zdravim,
Jedna hracka na RPi 3B se mi neuvetilene spomalila. Mohlo to byt samo
nasledkem nejakeho update (je to pomerne zivy komunitni projekt), ale ja
tak nejak cuju pruser s diskem (USB flashka 32G) Pomoci top vidim, ze CPU
travi 50-99% casu ve stavu wa (dle toho co jsem dohledal na NETu toto
identifikuju jako cekani na disk)
1) je moje domenka spravna, ze disk nejspis odchazi do kremikoveho nebe?
   - jak tuto domenku pripadne potvrdim nebo vyvratim? Podotykam, ze ta
distribuce je nejak hodne osekana, prikazy atop, iotop (a urcite mnoho
dalsich) nema
2) Mam druhy USB flash stejne velikosti. Jak udelat kopii tohoto disku?
Podotykam, ze RPi z toho disku bootuje. Mam k dispozici dalsi RPi (to
startuji z SD), takze to kopirovani jsem schopen delat na 'nezavisle'
masine, ktera z toho disku nejede. To druhe RPi ma aktualni RPi OS (Debian
Buster),
  - konfigurace a potrebna data mam odzalohovana, ale ta instalace je
vopruz, tak bych uvital 'pouze zkopirovani' - ale nevim v linux jak na to,
zvlaste u bootovaciho disku:(

Dik za rady,
Marek