fotovoltaika - spirala v boilery na DC

Milan Kratochvíl krata.milan na seznam.cz
Pátek Červen 19 22:38:59 CEST 2020

Od jednoho kolegy, co kdysi experimentoval s vlastními spirálami z
cantalového drátu vím, že voda musí protékat. Když zkoušel spirálu cca
5kW v kýblu tak vždy shořela. Když ji dal do tělesa, kde protékala voda
tak vydržela. Když to vše zkoušel tak to všelijak izoloval, měřil, ale
nakonec došel k tomu, že pokud je nějaké těleso funkční tak se
napětí(proud) nikam jinam nedostane.
Jen tak mimochodem shodou okolností mám momentálně jeden průtokáč
rozebraný, protože odešla spirála na jedné fázi zrovna, když jsem se
sprchoval a nic jsem necítil (krom studenější vody :-D:-D:-D) a ani
proudový chránič nevypadl. Prostě bych řekl, že voda nemá až takovou
vodivost aby se to dostalo ven, zvlášť když je celé těleso měděná
trubka, řádně uzemněná.

Milan