[OT:] Jak jsem si zrusil PC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 19 21:41:14 CEST 2020

Já vím, že se to dnes nenosí.
Ale jsem příznivcem metody uvést vše na jednotný potenciál (tj. dobře
pospojované země), než používat různá galvanická oddělovadla.
Zvlášť u "galvanicky oddělaných" zdrojů s 2-drátovým síťovým přívodem.
Tam často i na hodně značkových zdrojích naměříte slušné napětí (třeba
60V) a bohužel i slušné proudy proti zemi. Prosakující kondenzátory ve
filtrech na vstupu dělají svoje.

Takže když bastlím, vždy všechno pospojuju přes země. Nejlépe ještě
nezávisle na nějakých konektorech, takže spojení zůstane i při pokusech
s vyndaným konektorem.
Pro USB mám na stole externě napájený USB HUB se samostatně vypínanými
porty. Je to při laborování moc šikovné.

Nojo, já vím. Moderní je ale galvanické oddělení. No co už, nedělám ani
další moderní věci.

PL