El. podlahove topeni

Vladimir vladimir na hkfree.org
Čtvrtek Červen 18 23:09:46 CEST 2020

Já podlahove elektricke topení mam v celem baraku uz skoro 30 roku, reguluju jen  na teplotu v mistnosti, výkon cca  150 W/m2, v koupelne asi 180 W/m2, termostaty PT30 od Elektrobocku, s predvidanim a po celou dobu pohoda, vsude dlažba a nikdy se nestalo, ze by na podlahu nebylo mozne slapnout. Kdysi jsem zkousel regulovat na teplotu podlahy, ale nebylo to to prave orechove
Dům ma do bezeztratového hodne daleko :-(

Vladimir

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, June 18, 2020 9:08 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: El. podlahove topeni

Zajímavé. Podlahovku (bohužel) nemám, ale na konstatování "nejde to"
jsem docela cimprlich.
Tepelná setrvačnost u podlahovky je jistě větší než třeba u běžných radiátorů, ale i tam je poměrně velká. A uregulovat to rozhodně lze. Je to jen o správném vyladění dané regulace.
U elektrické podlahovky k tomu ještě přistupuje nutnost limitace maximální teploty podlahy.
Ale neřeší tohle náhodou už rovnou třeba i ty tepelné kabely? (PTC průběh odporu). Pokud ne, tak je to jen jedno další čidlo do regulátoru.

PL