OT: Bluetooth v letadle

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 17 10:31:12 CEST 2020


A to samé je to s tou polohou. Pokud letadlo z nějakého důvodu vybočí z
plánované dráhy letu může to opět u cestujících vzbudit nějaké podezření o
únosu a tak podobně.  Umím si predstavit takového umělce, který začne
plašit, že se letadlo točí na místě atd...

středa 17. června 2020 balu <balu na k-net.fr> napsal(a):

> Dovolim si oponovat, o pocuvanie komunikacie, alebo zistovanie polohy
> vobec nejde. Komunikacia s ATC je bezna, nekodovana, amplitudovo modulovana
> prevadzka. Ci to niekto pocuva, alebo nie, je kazdemu ukradnute. Niektore
> spolocnosti to dokonca pustaju do infotainment systemu a moze to pocuvat
> kazdy na palube. O polohe plati viacmenej to iste.
>
> Problematicke su ale ine aspekty. Prvy je bezpecnost v lietadle. Ludia,
> ktori maju v rukach vsetky mozne elektronicke gadgety maju tendenciu ich
> pouzivat a ignorovat vsetko naokolo. Pocas vzletu a pristatia, ale aj pri
> turbulentnom pocasi sa moze stat hocico, a objekty potom lietaju po celom
> lietadle. Nie je uplne prijemne dostat notebookom do hlavy od debilka cez
> dve sedacky pri prudkom brzdeni, alebo nahlej turbulencii. Vacsine ludi to
> nedochadza, nezatvaraju po sebe priehradky na batozinu, odputaju sa, a
> dokonca aj postavia do ulicky v tej sekunde ako lietadlo dosadne a este
> stale sa hybe. Pohybuje sa stale 200km/h...
> A stale sa najde par kretenov, ktori su schopni telefonovat na plnu hubu,
> otravujuc vsetkych okolo, uz aj pocas rolovania.
>
> Druhy problem je technicky, a to je potencialna interferencia s
> komunikacnymi/navadzacimi signalmi. Teda neviem na 100% povedat, ci je to
> naozaj technicky problem, alebo nieco, co posadka hovori, aby aj ten
> najvacsi bezmozog vsetko vypol, a venoval sa tomu co sa deje.
>
> Pri ILS pristavani ide lietadlo az po poslednu milu podla radia, v pasmach
> 100 a 300MHz. Neviem posudit do akej miery je to citlive na interferenciu
> od zabavnych zariadeni, ale nejaky potencial tam urcite je. Zazil som uz
> niekolko krat, ze pilot ziadal, aby si vsetci skontrolovali a uistili sa,
> ze maju vypnute vsetky telefony, lebo interferencia s navigacnymi
> pomockami. V lietadle nebol nikto, koho by bolo treba vylozene
> spacifikovat, takze verim, ze to mohlo byt naozaj :-)
>
> Druha vec je, hlavne v zlom pocasi, kedy ma byt kazdy priputany a vsetko
> odlozene, objekty lietaju naokolo, sa obcas najde obojstranne lobotomovany
> jedinec, ktory musi mat napriek situacii a niekolkym upozorneniam posadky
> vytiahnuty laptop, alebo pozerat film na tablete. Vtedy som videl, ze
> piloti v ramci riesenia situacie vyhlasili, ze koli zlemu pocasiu sa musi
> letiet kompletne podla pristrojov a tieto zariadenia ich rusia, ze sa musi
> povypinat uplne vsetko (uz chybalo len dopovedat ze vsetci aj tak
> zomrieme). Po naozaj vrazednych pohladoch okolosediacich to lobotomovany
> finalne zabalil.
>
> b.
>
>
>
> On 17/06/2020 07:33, Jan Kuba wrote:
>
>> V rezimu "letadlo" lze mit  na telefonu zapnute wifi a BT.
>> Nekrete AM/FM prijimace mohou vice ci mene vyzarovat oscilatorovy signal
>> a hlavne spolecnosti nechteji, aby cestujici poslouchali komunikaci pilotu
>> s letistem. To plati i o zjistovani polohy...
>>
>> středa 17. června 2020 Zdenek <zdej na atlas.cz <mailto:zdej na atlas.cz>>
>> napsal(a):
>>
>>     Dobré ráno.____
>>
>>     Vybírám BT sluchátka a zajímal jsem se, jak je to s jejich
>>     používáním v letadle.____
>>
>>     ČSA je zakazuje používat během startu a přistání, což je asi
>>     normální. ____
>>
>>     Čekal bych, že jinde to bude stejné, ale náhodou jsem zkouknul
>>     Emirates a tam už tomu trochu nerozumím:____
>>
>> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200617/ba115c2a/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list