[MECH:] Jak frezovat plexi?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červen 17 01:04:01 CEST 2020

Zdravim,

potrebuju vyfrezovat nejake plexi okenko (vypalit to nejde, potrebuju -a
chci- tam osazeni) a moc se mi to nedari. To bylo strucne shrnuti. A ted
detaily:

Mam CNC frezku, postavenou na Proxxon MF70 (vyrobce by ji nepoznal -
zvetsena ve vsech osach, jine vreteno, oloziskovana, vymenene srouby,
odlevane pohybove matice atd. - mrtvy chod i opakovatelnost najeti jsem
vyladil na X i Y do 0.05 mm), zkousim ruzne rezne rychlosti, ruzne posuvove
rychlosti, ruzne frezy - a furt se mi to lepi.

Dosel jsem k tomu, ze by to chtelo co nejvyssi otacky (ale aktualne mi to
toci max. cca 14.000 ot/min), co nejvyssi posuv (spolehlive jede maximalne
na 680mm/min ve vsech osach) a asi jednobrit, proste ukousnout trisku a ujet
:) Frezy mam ruzne, 2mm, 3mm, jednobrity, dvoubrity, jak Cinu, tak neco z
CNCshopu, a lepi se to furt.

Jedine, co pomohlo, je olej, jenomze to neni zrovna komfortni - nemam zadne
podavani, takze to do rezu kapu rucne, dela to takovy mokry bily pisek a v
tom se freze dost libi a rezy i plochy jsou ciste a relativne presne (no
dobre, v mezich moznosti - na 20 mm se vejdu do desetiny odchylky). Jenomze
je od toho frezka i ja zamatlana a blbe se to cisti, tece to, kam nema,
nemluve o tom, ze u toho porad musim byt, hlidat a kapat. A ja bych to
potreboval poladit pro "maloseriovku" (nizke desitky kusu), a moc se mi
nechce u toho bydlet.

Porad by se mi vic libil provoz nasucho, jenomze at delam, co chci, vzdycky
dojdu k tomu, ze se mi bud na nastroj nabali nejakej chlup materialu a je
vystarano, nebo vlivem nejake nepresnosti pri dlabani 4mm drazky neubira jen
spodkem, ale lizne si i bokem v horni casti rezu a nestesti je na svete zas.

Samozrejme tusim, ze plexi jsou ruzna, nektera jdou lepe, nektera hure, neco
je PMMA, neco akrylat a s plexi to ma spolecnou jen tu pruhlednost - ale
lepi se mi vsechny :)

Co s tim? Mate nekdo nejake tipy?

Diky.

Pavel Kutina