Re: DPH při zásilkách z EU

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 11 20:56:34 CEST 2020

Hodně Ali/eBay prodejců to posílá opravdu z Evropy, jako standardní
evropská firma.
Tedy poté, co to při importu z Asie do Evropy proclili (aspoň nějak) a
zatížili DPH.
Kupoval jsem tak už několik věcí, např. 3D tiskárnu a CO2 laser.
Zakoupeno na Ali, ale z Evropy evropskou přepravní službou.

Ale myslím, že ne všichni to dělají takhle na rovinu. A že někteří se na
tom přiživují
tím, že to pošlou jen z nějakého konsignačního skladu (i když z Evropy)
a pošta nebo
přepravní služba to pak doclí.
Určitě stojí zato se předem s prodejcem na tom ujistit. Aspoň já to tak
vždy udělal.

Do budoucna jich tak určitě začne fungovat mnohem víc. Po zrušení
výjimky na malé
dodávky do 22 Euro by jim prodej drobností do Evropy vpodstatě skončil.
Ne kvůli pár
korunám DPH navíc, ale kvůli ceně za nezbytné celní řízení, která je
třeba u nás
mnohdy několikanásobkem ceny vlastního zboží.

PL