Re: DPH při zásilkách z EU

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Červen 11 20:39:29 CEST 2020

Zdravim,

exportér z třetí země si musí ve své zemi vyřídit daně. Pokud to vstoupí
do EU tak ten kdo to převezme musí zajistit odvedení DPH. Pokud to dnes
převezmete jako osoba, tak by jste měl zaplatit DPH nad limit. Pokud to
převezme firma, plátce DPH, tak musí při prodeji přidat DPH. Pokud
prodejce tvrdí, že posílá z EU, tak by to měla být firma a ta má DIČ,
případně není plátce DPH, ale je to firma. Je to tedy jako jakýkoliv
odběr i z české firmy. Ta firma zároveň musí splnit i veškeré normy,
protože uvádí zboží na trh. Měl by jste také nárok na záruku, ... .

Ovšem ten prodejce z aliexpresu může tvrdit, že posílá z EU, ale vůbec
to není pravda nebo to je černota tj. nějak to sem doveze jako velký
balík a x lidí to v EU posílá bez dokladů jako osobní psaní.

Další políček jsou https://cs.wikipedia.org/wiki/Incoterms jako třeba od
mouser. Ovšem to u prodejce u ali pochybuji. Na ebay jsem se setkal s
německým skladem a doopravdy s doklady tj. registrovanou firmou. U ali
nevím.

Jirka