[OT] Aky roboticky vysavac do maleho bytu?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Červen 10 14:37:46 CEST 2020

Mam Roomba 785 uz par rokov.

Kazdy ma predstavu o slove :koberec: podla toho, co ma doma.

Koberec moze byt probem v tom, ze
- ak je hruby (napr 2-2.5 cm obruba, niekedy je obruba este zdvihnuta 0,5
cm nad podlahou z dovodu napatia pri siti obruby) a nie je vsade (napr.len
pod stolom, alebo 60x120 cm pri posteli pod nohami) , takze vysavac beha po
dlazbe a koberec je pren "schod hore" vysavac to berie ako prekazku (prah
pri deverach a pod.  ) Pri vhodnej vyske koberca niekedy vylezie hore,
niekedy nie a v mapovani ma potom chaos. Ked je dostatocne hruby, tak
nevylezie na koberec nikdy.
- ak je koberec hruby a nie je na celej izbe, tak vysavac sa zasekava, ak
ma jedno koliesko hore a jedno dolu.
- ak je dostatocne chlpaty, tak ho pohladka zvrchu, ale prach z hlbky
nevysaje
- Ak je prilis chlpaty ( chlpy napr 5cm), tak sa dokaze zamotat ( chape to
ako kabel, snurku apod, kedze tocenie kefou mu ide prilis tazko )

Roboticke vysavace sa volaju vysavace, ale mne skor pripominaju "mechanicke
metly"
Viacej ako vysavanie je "vyhadzovanie prachu/spiny" do zasobnicka. Aby ta
vyhodena spina nelietala kdekolvek, tak maly ventilatorcek smeruje vzduch
do zasobnika a filtra.

Funguje to dobre pre plavajuce podlahy, dlazby, a max hladke nechlpate
koberce.

Roomba 785 funguje dobre pri relativne "stvorcovych" miestnostiach.
Pri uzkych a dlhych chodbach je trochu zmatena.

Mam drevene prahy, ktore su asi 2 cm vysoke a niektore asi 50 cm hlboke
(napr. cela hrubka nosnej steny )
Obcas sa stane, ze vylezie na prah a potom sa tam toci a pisti, lebo ma
pocit, ze je na schode nechce spadnut..., tak sa naspat na chodbu uz
nevrati.
Ak ma upratovat viacej miestnosti, tak si vyrobi problem, ze drga do dveri
dovtedy, kym si ich nezatvori a potom sa nemoze vratit ku
dokovacej/nabijacej stanici.
Niekedy vylezie na prah ( zavisi pod akym uhlom smeruje voci prahu ) a
jedno koliesko jej zostane vo vzduchu. po tom sa cvilu snazi cuvat, otacat,
... a niekedy si poradi a niekedy nie...
Uplne skvela pasca je velky stol, pod ktorym su zasunute

Dodo

st 10. 6. 2020 o 13:31 Milan B. <milan na bastl.sk> napísal(a):