Keeloq - sequence do budoucnosti

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Červen 10 00:31:23 CEST 2020

Mam skusenost, zrejme to nesuvisi presne s touto technickou otazkou.
Napriek tomu, ze uz mame novsie auto, starsieho sa nechcem vzdat :) Na
tom starsom mame domontovany alarm z Jablonca (autorizovana montaz),
model >10r stary. Su k nemu 2 ovladace. V aute je prepojeny s centralom
a oknami, takze stlacim tlacitko, cele auto sa zamkne, okna za zavru,
aktivuje sa alarm, ktory aj odpoji od napajania par zariadeni. Pred
casom mi, nastastie blizko domu, spadli kluce na asfalt. Neviem, co sa
stalo, alarm v aute divne pipol, aktivoval sa a odvtedy na ten ovladac
nereagoval. Z domu som zobral druhy ovladac a fungoval som s nim. Ten
spadnuty som povazoval za mechanicky poskodeny, tak som ho rozobral,
pokukal a pomeral co sa dalo. Nic zle som nezistil. Je tam rezonator
R433A, tak som  vyhodnotil, ze sa narazom znicil. Objednal som z Ciny
par kusov. Kym prisli, nedalo mi to, ovladac som zobral do prace, kde
mame spektralny analyzator.. zistil som, ze ovladac vysiela a tvar
signalu je rovnaky, ako signal z druheho - funkcneho ovladaca. Na tom
analyzatore sa nastavit "osciloskopicky" rezim, ale s limitovanym
rozlisenim, t.j. tvar ano, detaily nie. Stacilo mi to na to, aby som
pochopil, ze v rezonatore problem nie je. Tak som hladal nejaky servisny
manual k alarmu. A tam som nasiel, ze inteligencia alarmu vie rozlisit
podozrive pokusy a dany vysielac zablokuje. K tomu je aj postup na
opatovnu aktivaciu. Skusil som a zahral na prvy pokus :) Neviem, co ten
ovladac odvysielal pri pade na zem, pripadne, ako alarm vyhodnotil
podozrive pokusy. Mozno to bolo viac sekvencii v "ludsky" nerealnom
rychlom slede..

miro