Re: [OT] Je možné uškrtit člověka tak, aby zemřel až se zpožděním?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červen 9 03:57:57 CEST 2020

Vůbec ne. Nic nezpochybňuji. To si musí vyšetřit jejich policie a
následně posoudit justice. K té vlastní kauze se vůbec nijak nevyjadřuji.

Zajímá mě to jen z technického (nebo v tomto případě spíš biologického)
hlediska, jestli se můžou následky škrcení projevit se zpožděním. Podle
mých chabých biologických znalostí by to tak snad nemělo být. Samozřejmě
organizmus může opožděně zareagovat nějakým stresem, který možná může
být možná i smrtelný. Ale už to nebude přímý následek udušení.

Převedeno do jiné souvislosti: pokud by se někdo topil. Vytáhli by ho,
byl by v bezvědomí ale dýchal. Může za hodinu dodatečně zemřít na udušení?

PL