Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 5 19:59:46 CEST 2020

Díky za zprocesování změřených výsledků.

K těm partitions a filesystémům: skoro bych si myslel, že to vliv mít
bude. Jednak pokud je to na konci partition o velikosti polovinu disku,
tak se dá předpokládat, že ten vytvořený soubor bude fyzicky umístěn
zhruba v té polovině disku. A protože obvodová rychlost je na různých
stopách různá, tak by to mohlo být znát. Navíc když je ta partition
hodně plná, tak by snadno mohlo dojít k tomu, že ten testovací soubor
bude fragmentovaný. A to se předpokládám taky na testování nějak projeví.
A k filesystému: přístup k tomu souboru zřejmě fio řeší přes služby
systému, tedy přes nějaké vrstvy, které ten ne-nativní filesystém
obsluhují. A pak je ještě otázka, jak je to s nějakým žurnálem?

Jak už jsem psal, tak na ten 2 TB disk je nakopírovaný image z 1 TB
disku. Takže druhá půlka disku je prázdná. Můžu tam vytvořit partition s
tentokrát již nativním filesystémem a pustit tam ten test třeba na 8
hodin přes noc. Přes den bych na tom počítači potřeboval dělat, a ono ho
to asi dost vytíží. Ale nakonec jeden víkend bych to zkusit mohl.

Otázkou je, jaký filesystém tam udělat. Vrtá mi hlavou, jak je to s tím
žurnálem. Nebo to fio nějak obchází systém a dokáže tak eliminovat tyto
procesy?
Máte prosím zkušenosti jestli jsou výsledky měření závislé na použitém
filesystému?

Bylo by fajn to rozhodnout ještě teď v pátek večer, ať to přes noc a na
víkend můžu pustit.

Díky.
PL