Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Středa Červen 3 21:42:34 CEST 2020

Zdravím a děkuji za odpovědi a náměty.
A když už se rozvinula pěkná diskuse, tak prozradím, k čemu vlastně
používám ten nechtěný SMR disk.

Potřeboval jsem nějaké síťové úložiště pro
- denní zálohy lokálních dokumentů stanic (Win10  FileHistory)
- archiv důležitých dat (třeba účto před a po uzávěrce,,,) 'na věčné časy'
A požadoval jsem odolnost proti výpadku disku, šifrovacím virům a jiným
nehodám.

NAS jsem nechtěl, protože je to bedna  s omezenými možnosti, danými
výrobcem.
Preferuji RAID1, tedy zrcadlení, protože odpojením disku vlastně získám
kompletní kopii/zálohu
Nepotřebuji extrémní rychlost, chci raději spolehlivost a dobrý poměr
cena/výkon.

Pro to úložiště jsem vyčlenil běžné PCčko s Win7 Pro.
V něm je
   C: malé SSDčko pro systém
   E: HDD 8TB WDC_WD80EFZX jako primární v SW RAID1, není SMR
   E: HDD 8TB ST8000DM004 jako sekundární v SW RAID1, bohužel je SMR
Kromě toho mám další tři HDD 8TB ST8000DM004, které jsou obvykle v
trezoru a občas je vystřídám na sekundární pozici v tom SW RAIDu.
A při tom střídání ověřuji, zda nedošlo k nežádoucí změně ve složce
E:\ARCHIV.

Funguje to, myslím, dobře. Až na to občasné zahlcování při zápisu, kvůli
SMR na těch HDD Seagate.

J.S.