Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Středa Červen 3 09:20:19 CEST 2020

Zdravím,
velké zálohy, tedy "najednou" už dlouho nedělám.
Mám skříň, tedy ne počítačovou skříň, plnou HD a také DVD RAM v cartridge.
Moje zkušenost před mnoha lety a to zřejmě žádné SMR nebylo,
byla taková, že když jsem měl zálohovat 45 tisíc malých souborů,
tak se to neskutečně zpomalilo.
Nepoužíval jsem na důležité zálohy žádný Backup SW, tehdy se mi
neosvědčili.
Tehdy jsem to řešil tak, že jsem všechny soubory nechal zazipovat a pak
dát na záložní disk.
A ten šel do skříně. Bylo to na tu dobu rychlé a spolehlivé.
U důležitých jsem to dělal dvakrát a pokaždé trochu jinak.
Tam už pak na čase tak nezáleželo.
A tehdy DVD RAM v cartidge bylo velmi spolehlivé.
Mechaniky jsem měl jak na SCSI tak na IDE.
IDE mechaniku bych pustil do světa a k ní pár desítek nepoužitých
nebo jednou použitých DVD RAM v cartridge,
na použitých nejsou žádná důležitá data.
Budou smazány a obnova, ne ne ne ty ty ty.
Asi to nepůjde a není tam nic z mého oboru.

Hezký den,
Jindra Polívka