Re: [OT] Dílenská lupa

Úterý Červenec 28 09:52:08 CEST 2020

Já používám lup několik:

na stole mám lupu na rameni, s kulatou zářivkou okolo
https://hadex.cz/hledat/?search=P350
Výborná, osvětlení perfektní, jen to chce při práci s ní si ji správně nastavit a
koukat prostředkem a rovně, jinak se mi z toho kroutěj oči.

na hlavu rád používám takovouhle:
https://www.aliexpress.com/item/4000281772359.html
(výhoda - nemusím mít k ní ten stůl, a taky se dá koukat i okolo)

občas používám i takovouhle: https://www.aliexpress.com/item/32806670632.html
ta se ale nedá používat stereo, protože objekt musí být velmi těsně u oka, čili
druhé ho nevidí. Výhoda ale je, že má největší zvětšení a taky že se dá z těch
brýlí sundat a používat podle potřeby jednu tak a druhou v ruce, navíc se dá sundat
jedna ze dvou čoček co na ní jsou a vzniknou dvě různě silné lupy k oku. Při troše
grifu se ta sundaná lupa dá použít i jako monokl bez držení rukou.

S prvníma dvěma se i docela snadno pájí, s tou třetí jen výjimečně, vzhledem k
blízkosti objektu hrozí popálení nosu :-)

Všechny tři jsem kupoval tak dávno, že původní prodejci už nemají nebo nejsou,
odkazy jsem našel teď, tak je berte trochu s rezervou, jako inspiraci co to je.

D.O.