Re: [OT] Dílenská lupa

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Červenec 27 18:57:07 CEST 2020

Já mám také tyto brýle a mám je raději než lupu.
Ale pokud například dělám nějaké titěrnosti SMD, lupa ( jedna) mi
nevyhovuje.
Člověk tím ztrácí plastické (3D) vidění. Musí být ta lupa veliká a koukám
do ní  oběma očima, ale i tak to zkresluje.
 A  byť to zvětšení  je dostačující, kolikrát hrotem naprázdno ťukám do
vzduchu.
Pomůže sice jednostranné osvětlení, které udělá stín a dle toho se pak dá
orientovat, ale mnohem lépe se mi dělá s těmito "hodinářskými" brýlemi:
https://www.mikroshop.cz/cz/zvetsovaci-bryle-levenhuk-zeno-vizor-g8
Já mám  tedy trochu jiné se sadou výměnných objektivů, výhoda některých je,
že  nemusím do objektu zírat z 5 cm
a mohu normálně sedět za stolem.
Samozřejmě je to na ty nejmenší věci, ale ono se to SMD se vzrůstajícím
věkem stále zmenšuje :-)
Do cca 45 let jsem nic nepotřeboval a viděl jsem opravdu velmi dobře
popisky i na 0402 pouhým okem.
Teď v 48 sice projdu na čtení na blízko u očního lékaře bez brýlí, ale  to
jen proto, že oni tam ty nejmenší písmenka textu mají ještě hodně velké a
nepotřebuji je vidět prostorově.
Jinak pozor na některé veliké lupy z hoby, hyper marketů... zkreslují,
nejsou přesné a  většinou  jsou z plastu.  .  Takže stačí prskanec cínu a
zanechá to na čočce stopu.   Ideální jsou složené lupy, které mají korekci
optické vady