[MECH:] Frezovani PCB - presne pozicovani?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červenec 27 15:40:27 CEST 2020

Tak samozřejmě, když jsem rovnal povrch toho ABS, tak to BYLO jiným
nástrojem, rychlosté, otáčkami... Bez toho by to byla koule z umělé hmoty,
bez ohledu na to, čím bych to zaléval, to tištěné ABS je hodně měkké a proti
deskovému docela nízkoteplotní.

Proč vlastně tenší trny? Ne že by to nešlo změnit...Já měl za to, že jejich
jediná role je, aby navedly desku tam, kde má být, jinak nic nenesou, nic
nepřenášejí, takže je v principu celkem jedno, jestli mají milimetr nebo
deset. Mimochodem, nějak mi teď nestačí představivost na tři piny,
konfigurované tak, aby se deska dala otočit - tedy pokud je nechci mít na
všech stranách, měly být ze všech stran?

K tomu zavěšení ve vzduchu - opírám se o to gravírovací jehlou 0.1 mm. Opřít
se o to tak, aby byl znatelný nějaký průhyb už znamená, že nemám gravírovací
jehlu, ale kopyto, a je dávno jedno, co se děje pod ním. Kdy to samozřejmě
může hrát roli je to výsledné odfrézování do finálního tvaru, ale zase na
druhou stranu, stejně je to na můstky, takže na hranu něčím po obrobení
musím sáhnout, tam mne kvalita hrany taky úplně netrápí, navíc to ženu asi
trochu mimo optimální parametry, takže do krásné hrany to má daleko i s
podložením.

Ať dělám, co dělám, metoda s pevným podkladem mi připadá sice jako obvyklá
(u velké gravírky se vezme kus cuprexu, vyvrtají se do něj vodicí díry a
vrutama se přitáhne k podložce). Jednže většinou to znamená, že mám nad
deskou víc prostoru, než cca 120 mm a dostanu se tam rukou se šroubovákem,
navíc trochu silově, abych se o to mohl opřít a poslat ten vrut do dřeva.
Tady je stolek cca 12 mm tažený profil se sílou stěny tak kolem 3 mm, o jeho
tuhosti si představu asi uděláte sám - je docela dobré na to myslet při
upínání materálu, dá se upínkou zkroutit, takže že bych se do toho opřel při
šroubování do dřeva je asi nemožné, takže předvrtávat díry a tak dál.
Vyzkouším to, ale popravdě tomu moc šancí nedávám. To by chtělo úplně jinak
koncipovaný stroj - a ten nemám :) Asi budu muset vystačit s kamerou a
terčíkem.

Pavel Kutina