RE: rychlonabíjení mobilu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Červenec 25 23:58:01 CEST 2020

Jedná se o snahu přenášet větší výkon přes ne moc tlusté dráty/konektory. Zdroj tedy od určitého výkonu zvyšuje napětí. Nabíječka v telefonu z toho udělá běžné nabíjecí U/I.

Jen si nejsem jist, zda je to implementováno analogově, samovolně, nebo nějakou zpětnou vazbou dalším drátem, nebo se na tom telefon se zdrojem musí nějak domlouvat digitálně.

Zkusil bych tam hodit těch 11 V co to udělá.

PH

Od: Aleš Filip

Koupil jsem si nový telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro, který umí rychlonabíjení. Starý telefon jsem nabíjel v práci z regulovatelného zdroje nastaveného na 5V proudem cca 2A, který v průběhu nabíjení klesal. U tohoto nového telefonu leze z nabíječky proud cca 1.8A po celou dobu, ale začíná to na napětí cca 11V, a napětí klesá až do asi 6V, ale proud se stále drží na 1.8A. Ke konci, když je baterie na cca 90% proud začne klesat k nějakým 200mA
Jak ta naníječka funguje? Dá se to také nabíjet nějakým způsobem z regulovatelného zdroje, nebo si budu muset koupit další nabíječku, když budu chtít použít rychlonabíjení?